Købet af Estatetool skaber en integration af de funktioner, der retter sig mod boligsøgende, og samtidig vil det markant forbedre de efterspurgte funktioner, som branchens aktører anvender i deres salg og udlejning. nood. købte sidste år designbureauet DbyK og med købet af Estatetool har de nu samlet de fornødne kompetencer in-house.
”Ejendomsbranchen er de sidste 4-5 år blevet langt mere datadrevet, og vi ser spændende muligheder for at skabe et tættere samspil mellem markedsføring og afsætning af boliger og ejendomme med Estatetools unikke softwareplatform.
Estatetool er markedsleder når vi taler digitale processer, og den platform vil vi sammen videreudvikle og tilføre nye banebrydende funktioner, der vil gøre systemet endnu mere effektivt og værdiskabende for branchen”
– Alexander Windig, Founder & CEO nood.
”Boligsøgende efterspørger i stigende grad en samlet brugeroplevelse, og nood. er allerede godt i gang med at sikre et større digitalt informationsflow målrettet de boligsøgende. Med Estatetool på holdet kan vi nu accelerere og markant styrke denne proces over for vores kunder”
– Alexander Windig, Founder & CEO nood.
nood. er ejendomsbranchens brandingbureau, og har over 15 års erfaring med at udvikle kreative elementer, kampagner og eksekvere i ejendomsbranchen. nood. har markedsført mere end 190 projekter, svarende til 14.350 boliger, og er vokset til 14 medarbejdere.
Teamet i nood. har alle en solid erfaring i digitalisering, softwareudvikling og markedsføring, og rådgiver, og udformer kampagner, der er langt mere databaseret end tidligere set.
En vision for fremtiden
Den nye sammenslutning af professionel branding fra nood. og nørdet software fra Estatetool er som skabt for hinanden, og det nye partnerskab har store ambitioner om at skubbe til ejendomsbranchen.
Estatetool fortsætter som datterselskab i nood. med Alexander Windig som CEO og Nicolaj Eriksen som CTO. Sammen skal de videreudvikle den eksisterende Estatetool platform.
Visionen er at reformere de støvede ”det-plejer-vi-at-gøre”-processer inden for boligsalg og få kunderejsen i fokus.
Covid-19 epidemien har på kort tid vist mange værdien af et sådant digitalt spring fremad, og teamet vil tage en ledende part i at skubbe den digitale udvikling inden for markedsføring og afsætning i branchen.
”Det traditionelle succeskriterie, der dikterer, at bare der møder 300 mennesker op til en Åbent Hus premiere, så er vi i mål, er ikke målrettet nok for os. Hvad nytter det, hvis de besøgende kun er nysgerrige naboer på jagt efter gratis kaffe?
Vi vil hellere lægge kræfterne i at skabe værdifulde konverteringer, der lykkedes fordi vores specialdesignede kunderejse ramte plet. Den rejse kan Estatetool understøtte som ingen andre”
– Alexander Windig, Founder & CEO nood.
Nicolaj Eriksen startede Estatetool for otte år siden, og er ’it-nørden’, der formår at se muligheder i it-forretningsmodeller kombineret med en dyb teknisk it-knowhow.
Estatetool anvendes i dag af de fleste større og markante aktører på ejendomsmarkedet, fordi det samler alt data et sted, og de forskellige samarbejdspartnere, mæglere, projektudviklere og administratorer har fuldt overblik over projektet i realtid. Derved kan de langt bedre styre og optimere salget og udlejningen. Eksempelvis ved digital underskrifts- og dokumenthåndtering, lead-håndtering, 360 graders boligvælger og mulighed for individuelle data på hver enkelt bolig.
Estatetool er udpeget som en af de hurtigst voksende proptech-virksomheder i Danmark.
“Estatetool vil fortsat være et åbent SaaS system, som alle eksisterende og nye kunder kan tilgå. Vi samarbejder med alle reklamebureauer, og det vil vi naturligvis fortsætte med.
nood. giver os en øget styrke til at videreudvikle på løsningen og fremtidssikre kundernes investering i vores software”
– Nicolaj Eriksen, CTO
Med købet af Estatetool har nood. 20 medarbejdere.
Yderligere oplysninger: Alexander Windig, Tlf.: 4215 5555, @: alexander@nood.dk, www.nood.dk